Tietoa pohjoisen nuorten Barents Games-tapahtumasta – Kemi/Tornio isännöi 23.-25.8.2024

Nuorten Barents Games,  kolmen maan ”kalottimaaottelu”, pidetään Kemi-Tornion isännöimänä 23.-25.8.2024.

Voimanostokilpailu on lauantaina 24.8. joukkuekilpailuna.

Kisojen nettisivut: https://www.barentssports.com/2024-bsg-kemi/torneo

Voimanoston sivut: https://www.barentssports.com/powerlifting-1

Kohderyhmä: Joukkueeseen valitaan 15-25-vuotiaita Lapin, Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun nostajia.

Ilmoittautuminen: 15.5.2024 mennessä maajoukkueilmoitus osoitteessa www.suomenvoimanostoliitto.fi/maajoukkueet

Joukkueen valinta ja lisäinfot muutaman päivän sisään em.  päivämäärästä (15.5–>)

Final Nomination (eli liitto ilmoittaa viimeistään joukkueen kisajärjestäjille/Barents Games-organisaatiolle): 20.6.2024.

Voimanoston järjestäjä: Keminmaan Kuohu (Aavasaksan Kisan ja SVNL:n avustamana), Taina Nuutinen-Kallio tainanuu(at)gmail.com

Muuta:

Kilpailu järjestetään perinteisenä voimanostokilpailuna. Kilpailu on jaettu kahteen ryhmään. Ryhmässä 1 on kolme nostajaa kustakin maasta ja ryhmässä 2 on kaksi nostajaa kustakin maasta. Nostajat sijoitetaan ryhmiin avauspainojen perusteella, kevyimmät painot ovat ryhmässä 1.

Tulokset lasketaan jokaisen joukkueen tulosten perusteella käyttäen IPF-pisteitä. Jos jollakin nostajalla ei ole tulosta jostakin lajista, muiden lajien tulokset lasketaan silti joukkueen tulokseen. Varanostajat sisältyvät joukkueeseen ja saavat joukkueen mukana mitalit.

Jokaisella nostajalla täytyy olla kansallinen kilpailulisenssi, joka on Kansainvälisen Voimanostoliiton (IPF) jäsenmaa. Nostajan täytyy olla kilpaillut viimeisen vuoden aikana. Kilpailujärjestelyissä noudatetaan Kansainvälisen Voimanostoliiton teknisiä sääntöjä ja järjestelytarkistuslistaa. Kilpailulla tulisi olla suoratoisto internetissä.

Alueen seurat:

Aavasaksan Kisa ry, Haukiputaan Voimailijat ry, Iin Yritys r.y, Kajaanin Kuohu ry, Kalajoen Junkkarit ry, Keminmaan Kuohu ry., Kiimingin Urheilijat ry, Kuusamon Erä-Veikot ry, Napapiirin Voimailijat ry, Nivalan Voima ry, Oulun Power Team ry, Oulaisten Voimailijat -86 ry, Oulunsalon Taisto ry, Pyhäjoen Pauhu ry, Ranuan Peura ry, Raution Kisailijat r.y., Sievin Sisu r.y., Sotkamon Visa ry, Ämmän Voima ry

Lisätietoja info(at)svnl.fi

Edellinen artikkeli
Liitto tiedottaa 2 2024
Seuraava artikkeli
Jussin muistopenkkareiden punnitusjärjestys ja ryhmäjaot