Kurinpitopäätös ns. FPO-liiton maastavetokilpailun toimitsijana toimimisesta

Suomen Voimanostoliitton hallitus on päättänyt, että Juha Ristolaista ei voida valita liiton maajoukkueisiin nostajana, huoltajana tai muussa ominaisuudessa vuoden 2020 loppuun asti, koska hän on toiminut ns. FPO-liiton maastanostokisassa lavamiehenä 12.1.2019. Päätös perustuu liiton kurinpitosääntöjen kohtaan 2.24.1. Mikäli Ristolainen jatkossa toimii ns. FPO tai muun liiton alaisissa kilpailuissa kuin kansainvälisen voimanostoliiton kilpailuissa, niin se voi johtaa hänen antidopingsopimuksen irtisanomiseen.

Suomen Voimanostoliiton toimintaan sitoutuneiden tulee tehdä selkeä valinta sen suhteen, että ei osallistuta Kansainvälisen Voimanostoliitto IPF:n ulkopuolisen liiton tai vastaavan kilpailutoimintaan voimanostossa.

Edellinen artikkeli
Tuomariklinikan 7.4.2019 linkki videolähetykseen