19.06.2013

Etusivu arrow Foorumi

Uutiset
SVNL
Kalenteri
Kilpailut
Tilastot
Tietopankki
Voimanostaja
Foorumi

SUOMEN VOIMANOSTOLIITON FOORUMI
KILPAILUKUTSUT

Tervetuloa, Vieras
Ole hyvä ja Kirjaudu .    Unohtuiko salasana?
Kohti vahvempaa huomista! (1 katselee) (1) vierasta
Siirry alas Vastaa viestiin Suosittu: 0
Aihe: Kohti vahvempaa huomista!
Johanna Kankus (Jäsen)
Mestari
graphgraph
Ei paikalla Napsauta tässä nähdäksesi käyttäjän profiili
Sukupuoli: Nainen Asuinpaikka: Helsinki Syntymäpäivä: 1984-05-10
Vs:Kohti vahvempaa huomista! Lähetetty 30.03.12 20:56 Karma: 3  
Takana on tasan kaksi viikkoa leikkauksesta. Ensimmäinen viikko meni täysin lepotilassa. Mitä nyt sen yhden tai kaksi tai kolme penkkiä tein.

Toisella viikolla (pe) heitin kepit nurkkaan ja yritin selvitä ilman niitä. Maanantaina kuitenkin päätin, et nyt on aika aloittaa polvikuntoutus. Henkisen pelon taltuttua sain tehtyä 6 osaisen kuntoutusohjelman läpi ja olin ihan innoissani. Ohjelman päätteeksi pystyin koukistaa hieman polvea kävelyssä.

Tiistaina otin koirat takaisin itselleni hoidosta ja harjoittelin kävelemistä uudelleen. Aikamoista taistelua. Jalka meinasi _link_uttaa aina, kun en miettinyt taivuttamista. Tein joka päivä polviliikkeitä. Opiskelin joka päivä jtn uutta vaivastani. Nyt osaan leikkaushaavan parantumisesprosessin ja parhaimmat kuntoutumisniksit. En ole käynyt fysioterapiassa, koska en ole tuntenut toistaiseksi tarvetta siihen. Olen tehnyt pääsääntöisesti Quadriceps- harjoitteita polvelle ja joka päivä polven liikkuvuus on parantunut. Maanantaina aloittaessani, polvi taipui noin 20-30 astetta ja tänään polvi taipui jo yli 90 astetta ajoittain. Kuntopyörä ja uiminen olisi pitänyt olla ensimmäiset kosketukseni urheiluun, mutta vielä polvi ei kestä polkemisesta aiheutuvaa taivutusta.

Tänään tein ensimmäisen kerran kevyesti maastavetoa maksimileveydellä, koska se ei aiheuttanut painetta polvessa. Jätin takamuksen ylös ja vedin selällä, mutta olin hyvin iloinen pystyessäni edes tekemään tuota liikettä. Tästä tää lähtee.

Orasmaan Hessu kirjoitti hyvin, kun muistutti mua maltillisuudesta: " Terveellä urheilijalla on monta toivetta, mutta sairaalla urheilijalla vain yksi toive". Aion pitää tämän mielessä kaikessa toiminnassani ja kipu määrittää linjat mun tekemiselle. Kipua ei saa tuntua.

30.3 Perjantai

Penkki:

5x50
5x60
5x70
6x5x82,5

Veto:

10x30
10x50
10x60

Polvikuntoutus

http://www.youtube.com/watch?v=lmxvgto33KM&feature=youtu.be

Ilmoita moderaattoreille   tallennettu tallennettu  
  Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi jättää viestejä.
Jarmo Arvaja (Jäsen)
Aloitteleva kirjoittaja
graphgraph
Vs:Kohti vahvempaa huomista! Lähetetty 30.03.12 22:31 Karma: 0  
Jonsku !
Sulla on ainakin vanha/uusi fani seuraamassa reenejä !!
Kaikkea Hyvää kuntoutkseen
t.Jarmo A.
LVK-Team

Johanna Kankus (Jäsen)
Mestari
graphgraph
Vs:Kohti vahvempaa huomista! Lähetetty 31.03.12 16:01 Karma: 3  
Kiitos Jarmo!

Johanna Kankus (Jäsen)
Mestari
graphgraph
Vs:Kohti vahvempaa huomista! Lähetetty 04.04.12 20:57 Karma: 3  
2.4 Maanantai

Penkki:

5x60
5x70
6x2x82,5

Veto(välistä):

3x20x40

Kuntopyörä 10min
Polvikuntoutus

* polven taipuisuus ~110 astetta

Penkissä ei oikein vielä uskalla laittaa painoa leikatulle jalalle, vaikka jalka onkin jo lattiassa. Vähän on vielä vinoa penkkaamista. Ekaa kertaa pystyin polkee kuntopyörää. Pelko voitettu siinäkin. Taas yksi iso askel kuntoutumisessa otettu.

3.4 Tiistai

10 min kuntopyörä Max. korkeudella
5min kuntopyörä - 1 reikä alempana.

Polvikuntoutus

Boxkyykky ( korkealta penkiltä )

20x20
20x25
20x30
20x35
20x40

Ei mtn ongelmaa. Otetaan nyt kuitenkin pienin askelin tämä totuttelu tuttuihin liikkeisiin. Ensi kerralla lasketaan penkin korkeutta jne. kunnes ollaan siellä itse asiassa.

4.4 Keskiviikko

Penkki:

5x60
5x70
6x6x82,5

Veto(välistä):

8x60
5x70
5x80
5x90

Kuntopyörä 10min

Pystyin jo vetää hyvin ilman ongelmia puolikapealla. Jei. Alkaa palautumaan usko siihen, että kyllä mä vielä kuntoudun
kesäkuuksi.

Johanna Kankus (Jäsen)
Mestari
graphgraph
Vs:Kohti vahvempaa huomista! Lähetetty 11.04.12 19:45 Karma: 3  
6.4 Pitkäperjantai

Penkki:

5x60
5x70
6x2x82,5

Kyykky:

5x30
5x40
8x50

Veto(välistä):

5x50
5x70
5x90
5x110

Käytiin Kotkassa treenaamassa. Tarkoitus oli totuttautua hiljalleen kyykkäämiseen, mutta ensimmäisten lämmitelyjen jälkeen (tangolla) Kurko sanoi, että penkki pois ja kyykkää normaalisti. Meinasin oikeesti ****** housuuni pelkästä pelosta. Ei vielä. EN todellakaan ole valmis siihen. No hetken päästä kyykättiin. Ehkäpä parempi näin. En olisi ikinä muuten uskaltanut kyykätä tähän aikaan ellei joku olisi siihen pakottanut. Lantio on ihan jumissa. Menee vakavasti kieroon kyykyt.

7.4 Lauantai

Veto (kapea):

5x60
5x70
5x80
5x90
5x100

Vähän kokeiltiin kapeaa vetoa, pystynkö siihen. Kyllä pystyn, mutta en pysty poimimaan tankoa niin syvältä.

8.4 Sunnuntai

Penkki:

5x60
5x70
5x5x87,5

10.4 Tiistai

Kiropraktikko

11.4 Keskiviikko

Veto(kapea):

5x80
5x90
5x110
2x1x120
2x1x130
1x140

Kyykky:

5x60
5x70
8x80

Päätin nyt, että kapea on se veto, jolla lähdetään Ruotsin raw kisoihin. Se on niin paljon varmempi veto. Että tiedoksi vaan valmentajalle

Lantio menee vielä kyykyssä hieman vinoon. Perjantaina uudestaan kirolle. Hyvin näkee videosta korkkiruuvieffektion. Kuhan kyykkään niin, että polvi ei mene paljoa eteen, niin pystyn kyykkää ilman pahimpia kipuja. Ukraina jää väliin (voimanoston EM-kisat) todennäköisesti myös Pilsen (penkkipunnerruksen MM-kisat), mutta Ruotsi - Täältä tullaan. Mun yhteistulos leikkauksen jälkeen on (salilla tehtynä) 315. Matkaa on vielä jäljellä.... Tosin salilla seuran puheenjohtaja oli jo sitä mieltä tänään, että olen heikko ja mun kannattaisi miettiä, onko tää laji mua varten. No jokaisella on vapaus mielipiteeseen.

http://www.youtube.com/watch?v=hrQG7WUSR2w&feature=youtu.be

Johanna Kankus (Jäsen)
Mestari
graphgraph
Vs:Kohti vahvempaa huomista! Lähetetty 19.04.12 19:57 Karma: 3  
12.4 Torstai

Penkki:

5x70
4x80
4x4x92,5

13.4 Perjantai

Kiropraktikko

16.4 Maanantai

Kyykky:

5x70
5x80
5x90
5x100
5x90

Viimeisin kyykkytreeni sai valmentajan kritisoimaan mun "uutta" tekniikkaa, joten yritin nyt kyykätä "vanhalla" tekniikalla eli väliin. Tuntui, et yritän väkisin vääntää itseeni polven päälle. Polvessa tuntui painetta ja otti vähän itseensä treenin jälkeen.

17.4 Tiistai

Penkki:

4x70
2x80
1x80
2x90
2x3x97,5

Ihan perseestä. Olkapään vinous alkoi näkymään viimeisissä nostoissa vinoutena ja nostolinja oli kaikkea muuta kuin suora!

19.4 Torstai

Veto(kapea):

5x100
3x115
3x125
1x140

Vähän on vielä hakemista asennon kanssa. Polvi turpoo treenien jälkeen aika paljon, mutta sille ei vaan voi nyt mtn. Ortopedi sanoi, että salille vaan sitä käyttämään. Tarkoitti vissiin kuntopyöräilyä

http://www.youtube.com/watch?v=WHEey7n4xcc&feature=youtu.be

Siirry ylös Vastaa viestiin