Vs:Viimeinen RAW-kisa ennen SM:iä Lähetetty 26.02.12 22:37
Tsau!
Näkemykseni mukaan itse maastanostosuoritus on hyvä ja vielä tangon lasku lattiaankin tapahtuu hallitusti, mutta tämän jälkeen tapahtuukin jotain poikkeavaa; eli nostaja pyörtyy!? Sääntöjen mukaan nostajalla on suorituksen jälkeen 30 sekuntia aikaa poistua lavalta ja ellei niin tapahdu voivat tuomarit harkintansa mukaan jopa hylätä suorituksen. Olematta itse paikalla; epäilen, että tässä tapauksessa tämä 30 sekunnin "määräaika" on täyttynyt, joten sillä perusteella ainakin on ollut mahdollisuus hylätä ko. suoritus.
Vs:Viimeinen RAW-kisa ennen SM:iä Lähetetty 26.02.12 22:57
Mortse.
Ei se pyörtyminen ollut hylkäämisen syy. Tästä kuvakulmasta katsottuna on hieman vaikeampi havaita, ettei vasen polvi lukkiutunut koskaan. Tuomarit olivat sijoittuneet niin hyvin, että huomasivat virheen. Kilpailun alussa ei tullut punaista valoa kymmeniin nostoihin, mutta niin, kuin huomaatte se ei johtunut siitä, että tuomarit olisivat nukkuneet. Nostot, jotka hyväksyttiin olivat vaan yksinkertaisesti niin hyviä. Eihän tästä muuta voi päätellä, kuin että kilpailijat osaavat hommansa. Onneksi tässäkin tapauksessa nostaja ei loukkaantunut, vaan pystyi jatkamaan kilpailua.
Vs:Viimeinen RAW-kisa ennen SM:iä Lähetetty 27.02.12 09:11
Ok. Näin arve_link_in. Punainen laikka nousee jo ennen pyörtymistä. Siitä olisi Fair Play kaukana, jos muuten hyvä nosto hylättäisiin pyörtymisen takia.
Vs:Viimeinen RAW-kisa ennen SM:iä Lähetetty 27.02.12 10:46
Tsau!
Ile ilmeisesti itse paikalla olleena ratkaisikin tämän "ongelman" kertomalla, että ko. nosto meni hylkyyn, koska se ei ollut ns. valmis! Hyvä! Kuten aiemmassa kommentissani kerroin, myös toinen hylkymahdollisuus olisi ollut; eli se että suurella todennäköisyydellä nostaja ei kyennyt selviytymään lavalta pois sääntöjen edellyttämän 30 sekunnin aikana; eli häntä ei olisi rangaistu pyörtymisestä, vaan siitä, että ei poistunut lavalta säädetyssä 30 sekunnin ajassa. Mikäli kisassa olisi ollut nimetty lääkäri olisi hän tutkinut nostajan ja ratkaissut myös sen päästetäänkö hänet uudelleen lavalle!?
Em. sääntökohta on nimeenomaan laadittu "loukkaantumistapauksia ja vajaakuntoisia (kuten sokeita) silmällä pitäen."
Vs:Viimeinen RAW-kisa ennen SM:iä Lähetetty 27.02.12 12:27
Kukaan meistä ei hylkäisi hyvää nostoa sen takia että nostaja ei pääse lavalta 30 sekunnissa pyörtymisen, loukkaantumisen tai vastaavan takia. Hienot kisat kuulema oli. Toivottavasti löytyy enemmänkin videoita kisasta.
Vs:Viimeinen RAW-kisa ennen SM:iä Lähetetty 27.02.12 13:57
Ja hereillä oleva lavamieshän tietysti raahaa pyörtyneen nostajan lavan ulkopuolelle Mutta muuta, pitääkö ustreamissä ennen lähetyksen alkua valita myös tallennus? Itse ainakin katsoisin kisaa vielä, koska näin vain muutaman noston lauantaina.